Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Het kan zijn dat u uw antwoord hier vindt. Kunt u het hier niet vinden, neem dan contact met ons op.

Algemene vragen

Waarom zijn Florapro® en Bloemgoed samen gegaan?

Beide bloemisten werkte al geruime tijd samen en delen dezelfde visie en ideeën. Ook hebben ze beide ieder hun eigen specifieke aanvullende kwaliteiten. Bovendien grensden onze bezorgregio's aan elkaar. Dit alles maakt dat wij samen als Florapro® sterker staan en onze klanten nog beter kunnen bedienen.

Waar bezorgen jullie nu allemaal precies?

Wij bezorgen onze eigen bloemen in ongeveer één derde van Noord-Holland. Dit betekent dat voor uw bestelling direct door ons wordt geleverd binnen deze regio (zie de regiokaart). Interieurbeplanting leveren wij in principe in heel Noord-Holland en ver daarbuiten. 

Wat is FloraNL

Floranl is een organisatie die bloemisten helpt profesionaliseren en samenwerking bevorderd, ook ontzorgen zij de bloemist op allerlei randzaken denk daarbij aan : Administratie en automatisering, marketing, duurzaamheid certifisering, verkoop van o.a. Kerstdecoratie en Interieurbeplanting.

Bloemen

Kan ik anoniem een boeket versturen?

Ja. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die u op het kaartje zet. Uw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger van de bloemen.

Hoe snel kunnen jullie bezorgen?

Voor boeketten en rouwarrangementen geldt: vóór één uur besteld, dezelfde dag nog bezorgd in heel Nederland.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

Mocht de ontvanger niet thuis zijn, dan worden de bloemen bij de buren afgegeven en krijgt de ontvanger een briefje in de bus met daarop het adres waar de bloemen zijn afgegeven. Mocht de bezorger de bloemen ook bij de buren niet kwijt kunnen, dan krijgt de ontvanger 24 uur de tijd om te reageren op het briefje in de bus en wordt het nog een keer aangeboden, zie informatie briefje bezorger Reageert de ontvanger niet dan gaat het boeket retour naar de bloemist en wordt door ons contact gezocht met de besteller.

Hoe laat worden de bloemen afgeleverd?

Bij particulieren: tussen 9.00 uur en 20.00 uur. Bij bedrijven: tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Tenzij u een bepaalde bezorgtijd heeft aangegeven. De exacte bezorgtijd kunnen wij nooit garanderen, deze hangt af van bezorgroute, omstandigheden in het verkeer etc.

Kan ik een uiterlijke bezorgtijd opgeven?

Bestellingen naar bedrijven worden altijd geleverd tijdens kantooruren. Moet uw bestelling vóór een bepaalde tijd worden bezorgd, dan kunt u dit in uw bestelling aangeven bij ‘Opmerking’. Vult u a.u.b. alleen een uiterlijke bezorgtijd in als dit écht nodig is. Zoals gezegd, is het niet mogelijk om te garanderen dat dit altijd lukt.
 

Ik wil meerdere boeketten versturen, betaal ik dan extra bezorgkosten? 

U betaalt per adres slechts één keer de bezorgkosten. Ongeacht het aantal boeketten.

Wat zijn de bezorgkosten?

Bestellingen via onze webshop worden bezorgt voor € 8,50 (bezorg- en administratiekosten). Voor onze vaste klanten (bedrijven): zie Bezorginformatie.

Bezorgen jullie ook plantenbakken, bloemstukken en rouwbloemwerk?

Ja, dat is mogelijk: via onze webshop.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, zodra u uw bestelling heeft verzonden, krijgt u van ons direct een ontvangstbevestiging van uw bestelling per e-mail.

Ik kan me niet echt een voorstelling maken bij de afbeeldingen en wil iets specifieks bestellen. Kan dat? 

De foto’s in de webshop zijn slechts impressies en zijn metname bedoelt als sfeerbeeld. Het uiteindelijke product is altijd afhankelijk van de aanwezige materialen. Wij benadrukken dit bewust om eventuele teleurstellingen (omdat het product afwijkt van het plaatje) te voorkomen.

Bezorgen jullie ook in ziekenhuizen, hotels en campings? 

Ja. Wel verzoeken wij u zoveel mogelijk informatie te geven, bijvoorbeeld: de afdeling, het kamernummer, de (meisjes)naam etc. Ook een (mobiel)telefoonnummer van de ontvanger kan soms handig zijn om de bloemen op de juiste plaats te krijgen.

Ik wil iets bestellen voor een begrafenis, welke informatie heeft u nodig? 

Bij bestellingen voor een begrafenis of crematie is het extra belangrijk dat de bloemen op het juiste adres en tijdstip bezorgd worden. Geeft u ons a.u.b. zoveel mogelijk informatie, zoals de naam van het uitvaartcentrum ( met postcode ), de naam van de overledene, de datum en tijdstip van het afscheid nemen etc. Deze informatie kunt u tijdens het bestellen invullen bij ‘Opmerkingen’. 


Tip: Richt u de tekst op het lint of kaartje aan de overledene en niét aan de nabestaande. Een tekst als “Wij wensen u veel sterkte’’ is dus niet passend. U kunt denken aan “Rust zacht’’ of “Een laatste groet’’ of bijvoorbeeld alleen de afzender (uw eigen naam).

Kan ik mijn bestelling nog annuleren? 

Zie algemene leveringsvoorwaarden.

Neem contact op